خواص باورنکردنی غذای ایرانی و سنتی کباب تابه‌ای

کباب تابه ای

اگر بخواهیم یکی از با اصالت‌ترین غذاهای ایرانی را نام ببریم می‌توانیم به کباب تابه‌ای اشاره کنیم. این غذا بنا به نوع ذائقه‌ی افراد با گوشت‌های متفاوتی تهیه می‌شود. کباب تابه‌ای، نوعی کباب خانگی و از دسته غذا‌های سالم است که بجای کباب کردن گوشت با حرارت مستقیم آتش، درون ماهی تابه به صورت ترکیبی از گوشت چرخی و پیاز و کمی ادویه طبخ داده می‌شود. شما می‌توانید این غذای لذیذ را در کنار نان تازه‌ی محلی در ظروفی سنتی و محیطی آرام در رستوران غذای سالم سام سرو کرده و خاطره‌ای خوش برای خود و خانواده‌ی خود ایجاد کنید.

مواد تشکیل دهنده‌ی کباب تابه ای گوشت( گاوی یا گوسفندی که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم)، پیاز و انواع ادویه می‌باشد. در ادامه این محتوا با ما همراه باشید تا با خواص این غذای خوشمزه آشنا شوید.

 

خواص گوشت گوسفندی در کباب تابه‌ای

گوشت گوسفند طبعی گرم دارد و دارای پروتیین، کلسیم، فسفر، ویتامین ب1 و سلنیوم می‌باشد. مصرف گوشت گوسفندی باعث درمان کم خونی، مبارزه با سرطان و جلوگیری از ابتلا به آن، کمک به کاهش وزن، کم کردن درد‌های قاعدگی، سلامت پوستی و در آخر به دلیل مقدار بالای کلسیم و سدیم کم مانع سکته مغزی می‌شود. همچنین میزان بالای کالری و پروتیین موجود در این گوشت باعث بازگشت انرژی تحلیل رفته در طول روز می‌شود.

 

خواص گوشت گاو در کباب تابه‌ای

گوشت گاو دارای طبعی سرد و منبع غنی از پروتئین، ویتامین B1 و روی می‌باشد، روی موجود در گوشت گاو باعث قوی شدن سیستم دفاعی بدن می‌شود. همچنین این گوشت دشمن بیماری‌های قلبی عروقی بوده و محافظ شدید قلب می‌باشد و از عارضه‌ی سکته قلبی جلوگیری می‌کند. در دوران بارداری خوردن این گوشت تاکید فراوان شده است، چرا که برای رشد جنین بسیار مناسب می‌باشد. گوشت گاو به علت داشتن لینولئیک اسید دشمن، سرطان سینه در مردان و زنان می‌باشد و در آخر مصرف این گوشت باعث کنترل و کم کردن میزان کلسترول خون می‌شود.

 

خواص پیاز در کباب تابه‌ای

پیاز به خاطر دارا بودن املاح و مواد معدنی فراوان از ارزش غذایی بالایی برخوردار می‌باشد و مصرف آن بسیار تاکید شده است، پس تا می‌توانید پیاز را به لیست غذایی خود اضافه کنید.

 

خواص پیاز

 

1. دشمن سرسخت سرطان: پیاز بخاطر داشتن مقدار زیادی ازکوارستین و آنتوسیانین مناسب برای درمان سرطان می‌باشد.

2. همیار قلب: مقدار فراوان فلاونوئید موجود در پیاز باعث کمک به سلامت بهتر قلب می‌شود.

3. کاهش قند خون

4. کمک به سیستم گوارشی، بخاطر داشتن مقدار فراوان فیبر

5. افزایش استحکام استخوان‌ها

6. درمان آلرژی‌های فصلی

7. بهترین درمان برای سرما خوردگی

8. بهترین درمان برای گوش درد

9. ایجاد خوابی راحت و بدون استرس

10. درمان بیماری‌های چشمی به خاطر گوگرد موجود در پیاز

11. به خاطر بوی تندی که دارد باعث از بین بردن باکتری‌های موجود در دهان می‌شود و به خوش بو شدن دهان کمک می‌کند.

12. بهترین راه برای قطع خونریزی‌های پوستی می‌باشد.

13. ازدیاد توانایی بدن

14. کمک به پایین آوردن تب

 

و در پایان، شما می‌توانید این غذای لذیذ را در کنار نون تازه‌ی محلی در ضروفی سنتی و محیطی آرام در رستوران غذای سالم سام سرو کرده و خاطره‌ای خوش برای خود و خانواده‌ی خود ایجاد کنید. از اینکه تا انتهای این محتوا با ما همراه بودید بسیار خرسندیم.